Center 101, 2393 Črna na Koroškem
02 87 048 10
Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.
DONACIJE POPLAVE 2023

Denarno pomoč za prizadete v občini Črna na Koroškem lahko nakažete na:

TRR: SI56 0110 0010 0007 227
SKLIC: 00 2393
NAMEN NAKAZILA: POPLAVE 2023
BIC BANKE: BSLJSI2X
KODA NAMENA: CHAR.

Hvala vam za vašo pomoč.

A A A

Črna na Koroškem –> Etnološka zbirka –> Rudarski muzej –> INFO točka Geopark Karavanke in Čebelarska zbirka –> Perkmandeljc –> Rudarska zbirka v Heleni –> Spomenik rudarju - partizanu –> Vhod v rov Helena –> gradovi kralja Matjaža in Konjeniški klub Krofla –> votlina kralja Matjaža

zemljevid pot KM

1. ETNOLOŠKA ZBIRKA (Center Črne) - 573.34 m
  2. RUDARSKI MUZEJ (Center Črne) - 578.00 m
  3. INFO TOČKA GEOPARK KARAVANKE (TIC Topla) - 689.69 m
    1. ČEBELARSKA ZBIRKA (TIC Topla)
  4. PERKMANDELJC - 751.13 m
  10. VOTLINA KRALJA MATJAŽA - 1638 m

ZAČETEK POTI:         ČRNA NA KOR - CENTER           NADMORSKA VIŠINA: 575 m

PREKO:                      KOGELNIKA

KONEC POTI:             NAJEVSKA LIPA                         NADMORSKA VIŠINA:   1056 m

ČAS HOJE:                 2,00 URI                                     DOLŽINA POTI: 7 km

KATEGORIJA POTI:    LAHKA POT

OPIS POTI:

Iz središča vasi se napotimo zahodno, v smeri Koprivne, mimo banke, do kamnitega mostu čez Mežo. Ne gremo čez most, ampak po levi strani potoka, le nekaj metrov. Takoj za tretjo hišo ( Center 43 ), zapustimo cesto, prečimo travnik do kolovozne poti pod pokopališčem in nadaljujemo po njej ob smučišču, do vodovoda. Tu poiščemo stezo v levo, ki se nad kapelica rahlo vzpenja po pobočju Rešerjevega brega. Ko se nam odpre pogled na središče Črne moramo v desno navzgor, do roba gozda in ob njem na vrh brega. Nad nami že vidimo kmetijo Kogelnik. Markacije nas vodijo skozi dvorišče te kmetije na gozdno stezo, po kateri dospemo na makadamsko ceste, ki vodi iz Črne na Najevsko lipo. V levo vzdolž ceste imamo le nekaj korakov do lesenih stopnic, desno v rob ceste. Nad robom sledimo ozki stezici skozi črničevje, stremo po pobočju in v nekaj ključih dosežemo drugo gozdno cesto. Prečkamo jo in se zopet zagrizemo v strmino ki se proti vrhu malo unese. Prispemo na sedlo med Veselkovim in Stanečim vrhom. Od tu se spustimo po strmem kolovozu, ki nas pripelje na plano, na cesto, le nekaj sto metrov od Lipe. Do Najevske lipe gremo po cesti.

najevska lipa

Najevska lipa

ZAČETEK POTI:        MITNEK                                           NADMORSKA VIŠINA:   890 m

PREKO:                     NINOTOVE KOČE

KONEC POTI:            DOM NA PECI                                 NADMORSKA VIŠINA: 1665 m

ČAS HOJE:                2,15 URE

KATEGORIJA POTI:   LAHKA POT

OPIS POTI:

Začnemo na parkirišču pri okrepčevalnici Pri Matjažu. Pred gostilno pot zavije levo po cesti v breg proti kmetiji »Pri Erihu«, Najbrževo. Naprej se po kolovozu ob travniku povzpnemo do ceste po kateri nadaljujemo nekaj deset metrov v levo, nato pa nas markacije ponovno usmerijo desno na pešpot. V nadaljevanju se nato pot dolgo časa vzpenja strmo skozi gozd, preči še dvakrat gozdni cesti in nas vodi mimo lovske koče ( Ninotova koča ). Nad kočo nas pot ponovno pripelje na cesto, ki pa jo takoj zapustimo. Po široki gozdni stezi se vzpenjamo še nadaljnjih 45 minut. Zadnjih nekaj metrov do planinskega Doma na Peci prehodimo po ravnem.

ZAČETEK POTI:       ČRNA NA KOROŠKEM                     NADMORSKA VIŠINA:   575 m

PREKO:                    MUŠENIKA

KONEC POTI:           KOČA NA PIKOVEM                         NADMORSKA VIŠINA:   992 m

ČAS HOJE:               1,00 URO                                         DOLŽINA POTI:               3 km

OPIS POTI:

Markirana pot se začne v Mušeniku, 1 km iz središča Črne proti Mežici. Pri Gradu, (Mušenik 7), zavijemo levo, z glavne ceste, proti Z in sledimo stranski dolinici po ožji asfaltni cesti še 500 m. Pred domačijo Kordež, ( Podpeca 15), zapustimo cesto in se po dovozni poti, ki za domačijo preide v strmo stezo zagrizemo v pobočje. Strmina kmalu popusti, pot nas povede mimo domačije Božiček ( Podpeca 13), čez travnike v gozd. Nadaljnjih 30 minut se vzpenjamo po prijetni gozdni stezi, ki nas privede do ceste, ki smo jo zapustili pod Kordežu. Cesto samo prečimo in nadaljujemo po stezi levo s ceste, še nekaj minut, do cerkvice Sv. Helene in Koče na Pikovem.

Od postojanke Pikovo lahko pot nadaljujemo v Mitnek v Podpeci, kjer je izhodišče za Peco.

Od Koče na Pikovem po ozki, gorski, gozdni cesti 20 minut.

Koca pikovo

Koča na Pikovem

ZAČETEK POTI:       DOM NA SMREKOVCU             NADMORSKA VIŠINA: 1375 m

PREKO:                    SMREKOVCA IN KRNESA

KONEC POTI:           KOMEN                                   NADMORSKA VIŠINA: 1684 m

ČAS HOJE:               1.30 URE                                DOLŽINA POTI:              6 km

OPIS POTI:

Od Doma na Smrekovcu lahko pot nadaljujemo še do vrha Smrekovca 1577 m, (30 min) na Krnes 1613 m, (1 uro), ali na Komen 1684 m (1,30 ure).

Od koče se vzpnemo ob robu gozda proti SV. Skozi redek gozd v 15. minutah dosežemo manjšo ravninico, kjer se odcepi v desno, severno, steza na vrh Smrekovca. Do vrha je še 15 min. nemarkirane poti.

Na Komen pa moramo od razpotja za vrh proti Z, skoraj po ravnem, čez sedaj že zaraščene pašnike Krumpaške planine. Prekoračimo potoček in po stezi ki je globoko utrta v gosto, mehko trato, med andezitnimi skalami, pridemo do gozda. Le kratek čaš hodimo po senci in smo že na vršini glavnega grebena. Začnejo se široke trate Kugovnikove planine, katero kar prehitro prekoračimo. V smrekovem gozdu se steza začne vzpenjati in po 15. minutah pridemo na začetek Ramšakove planine.

Tu je razpotje, od koder se lahko v 10. minutah povzpnemo po V pobočju na vrh Krnesa, vrnemo pa se po Z nazaj na markirano stezo.

Mimo Krnesa pa nas markacije vodijo po južnem pobočju in v kratkem zopet dosežemo greben, oziroma sedlo med Krnesom in Komnom. Nad sedlom se steza strmo vzpne na travno ravnino na J strani Komna. Do kapelice je še 5 minut hoje po mehki trati. Vrh je le nekaj korakov severneje.

Smrekovec, ki je dostopen iz štajerske in koroške smeri, skriva poleg debelih visokih smrek številne posebnosti. Visoko v planini sredi gozda je Črno jezero. Ni tako znamenito kot pohorsko Črno jezero, saj je veliko manjše, meri le 25 krat 25 metrov, v globino sega dva metra, gladina pa se niti v sušnih poletjih ne zniža. Na črni gladini so odsevi dreves, ki obdajajo jezerce, lepši, kot bi jih mogel upodobiti kakšen realistični slikar. Predvsem pa sta vse naokoli mir in vonj smolnatih smrek.

rno jezero

Črno jezero

POTI:                         ČRNA NA KOR.                             NADMORSKA VIŠINA:      575 m

PREKO:                     SILVESTRA

KONEC POTI:             DOM NA SMREKOVCU                 NADMORSKA VIŠINA:      1375 m

ČAS HOJE:                 3,30 URE                                      DOLŽINA POTI:                 14 km

KATEGORIJA POTI:    LAHKA POT

OPIS POTI:

Z AP v središču Črne zavijemo levo, proti V, v smeri Šoštanja. Markacije nas povedejo ob Javorskem potoku mimo zdravstvenega doma in šole, skozi naselje Lampreče, v Sp.Javorje. Po 3. km ali 45. minutah pridemo do domačije Drol (Javorje 4 ). Tu zapustimo Javorsko dolino in glavno cesto ter gremo desno proti JV v dolino Koroške Kramarice, v Ludranski vrh. Po asfaltni cesti bomo morali vztrajati še dober km do zaselka Prhanija, kjer se usmerimo levo, čez mostiček, mimo naselja Grabnar (Ludranski vrh 12). Naprej je do Silvestra ( Ludranski vrh 9 ) makadamska cesta. Nad kmetijo moramo čez brv in travnik k robu gozda ter po kolovozu. Po ¼ ure pridemo nazaj na cesto, ki smo jo zapustili pred Silvestrom. Le nekaj korakov bomo brcali kamenčke, nato pa cesto zapustimo in se po kolovozu vzpnemo do ovinka v levo, ter nazaj desno v našo prvotno smer. Smo na prevalu Kramarica ob kapelici in spomeniku padlim partizanom. Na Smrekovec nadaljujemo naravnost in okrog skalnega grebenčka na cesto, ki pripelje iz Črne. Po njej pridemo z avtom do koče na Smrekovcu. Tudi mi jo bomo spremljali 2,5 km ali 40 min. Cesto zapustimo po stezi v desno, rahlo navzgor, ki nas po 10. min. pripelje na prostrane travnike pred Dom na Smrekovcu.

ZAČETEK POTI:       KOČA NA NARAVSKIH LEDINAH                 NADMORSKA VIŠINA: 1128 m

PREKO:                    LUŽ

KONEC POTI:           URŠLJA GORA                                           NADMORSKA VIŠINA: 1697 m

ČAS HOJE:               1.30 URE                                                   DOLŽINA POTI:               6 km

OPIS POTI:

Našo pot iz Žerjava na Naravske ledine lahko še nadaljujemo do vrha Uršlje gore, ozirom do Doma na Uršlji gori. Od koče se rahlo vzpnemo po travniku proti J, prečimo cesto in skozi redek gozd dosežemo sleme lepe jase. Zavijemo levo proti V in prečimo travnat svet. Na drugi strani poiščemo v gozdu širok kolovoz, ki bo naša pot vse do Luž, kjer se odcepi pot po Kozjem hrbtu navzdol v dolino. Mi gremo desno proti jugu pod daljnovod na zahodni greben Uršlje gore. Po nekaj minutah hoje, po vedno bolj razglednem grebenu, dosežemo vrh 1697 m visoke Uršlje gore.

Do koče moramo sestopiti le nekaj metrov v naši dosedanji smeri, proti vzhodu.

koca UG

razgled UG

Koča na Uršlji gori Razgled iz Uršlje gore

ZAČETEK POTI:        ŽERJAV – AVTOBUSNA POSTAJA              NADMORSKA VIŠINA:       536 m

PREKO:                     KRSTAVČNIKA

KONEC POTI:            KOČA NA NARAVSKIH LEDINAH                NADMORSKA VIŠINA:       1128 m

ČAS HOJE:                2. URI                                                        DOLŽINA POTI:                   8 km

KATEGORIJA POTI:   LAHKA POT

OPIS POTI:

Markirana pot se začne na AP v Žerjavu. Prvih 100 m gremo proti Mežici, mimo bencinskega servisa in takoj za mostom, čez Mežo, desno na vzhod, v dolino Jazbine. Sprva hodimo skozi rudarsko naselje, pozneje pa postajajo stavbe vse redkejše. Še mimo zadnjih hiš do razpotja, kjer je asfaltne ceste konec.   Tu gremo levo preko manjšega mostička naprej po makadamski cesti. Po 4km ali 1 uri hoje pridemo do razpotja, kjer gremo levo, SV, po ozki gozdni cesti rahlo navzgor mimo nekdanje kmetije Krstavčnik – sedaj vikend (Jazbina 19). Markacije nas še dalje vodijo po cesti proti SV. Prekoračimo potok in po dveh ovinkih kar lepo pridobimo na višini. Še nekaj minut si bomo prašili čevlje, preden bomo zavili s ceste na Rupah. Kolovoz je naša nadaljnja pot. Odcepi se desno proti vzhodu v gozd. Po 100 m moramo paziti, da zavijemo levo, severno s kolovoza na stezo, ki nas povede navzgor po pobočju. Vzpnemo se v dolgem polkrogu na greben. Grebenske poti je kmalu konec, samo še temačna kotanja nas loči do sončnega travnika tik pod kočo. Tu desno, ob robu gozda, po nekaj metrih dosežemo Kočo na Naravskih ledinah.