Center 101, 2393 Črna na Koroškem
02 87 048 10
Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.
A A A

Projekt »Oktober – mesec požarne varnosti« izvaja Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje v sodelovanju z Gasilsko zvezo Slovenije in Slovenskim združenjem za požarno varstvo. Letos je tema meseca požarne varnosti (oktober 2018) namenjena številki za klic v sili – številki 112.

Številka za klic v sili 112

Ob klicu na številko 112 ostanite mirni in povejte:

  • kdo kliče,
  • kaj se je zgodilo,
  • kje se je zgodilo,
  • kdaj se je zgodilo,
  • koliko je ponesrečencev,
  • kakšne so poškodbe,
  • kakšne so okoliščine na kraju nesreče,
  • kakšna pomoč je potrebna.

Številka 112 je številka za klic v sili, na katero lahko pokličete, če potrebujete pomoč gasilcev, nujno medicinsko pomoč, druge reševalne službe ali policijo. Na številko 112 lahko kadarkoli (24 ur na dan, vse dni v letu) brezplačno pokličete v kateri koli državi Evropske unije. Ob klicu na številko 112 se samodejno pridobijo podatki o telefonski številki in kraju kličočega. Poznavanje natančnega mesta nesreče je pomembno, saj reševalnim službam omogoča, da lahko hitreje prispejo na kraj nesreče.

Na številko 112 lahko:

  • pokličete s stacionarnega ali mobilnega telefona,
  • pošljete kratko sporočilo (SMS),
  • posredujete besedilni klic preko sistema WAP 112 (http://wap.sos112.si/), posredovanje kratkega sporočila (SMS) in besedilnega klica preko sistema WAP 112 pa sta  namenjena tudi gluhim in naglušnim osebam.

Omogočen je tudi klic v sili na območju s slabim signalom.

Klice na številko 112 sprejemajo v trinajstih regijskih centrih za obveščanje: v Brežicah, Celju, Kopru, Kranju, Ljubljani, Mariboru, Murski Soboti, Novi Gorici, Novem mestu, Postojni, na Ptuju, v Slovenj Gradcu in Trbovljah. Klic se, glede na kraj kličočega, samodejno usmeri v pristojni regijski center za obveščanje.

Na številko 112 ne kličite po nepotrebnem, saj lahko pomoč v tistem trenutku nekdo drug bolj potrebuje. Operaterji se na 90 odstotkov klicev odzovejo povprečno v 5,97 sekunde. Več informacij: http://statklic.sos112.si/reports/day/.

EKlic

V Sloveniji je od 1. 2. 2015 omogočen eKlic (eCall). To je klic v sili, ki ga lahko ročno sprožijo potniki v vozilu ali pa se sproži samodejno takoj, ko senzorji, vgrajeni v vozilu, zaznajo nesrečo.

ICE

ICE je preprost način osebne pripravljenosti na nesreče. V kritičnih okoliščinah je obveščanje prave osebe odločilnega pomena. Oznaka ICE, pripisana k telefonski številki osebe v mobilnem telefonu, je namenjena reševalcem, da lahko ob nesreči hitro pokličejo vaše najbližje. S pridobitvijo pomembnih zdravstvenih podatkov vam lahko rešijo življenje.

Navodila za shranitev oznake ICE: v imenik mobilnega telefona vpišete kot naslovnika oznako ICE in, če vam prostor to dopušča, tudi razmerje z vpisano osebo. K izbrani osebi nato pripišete telefonsko številko, vključno s kodo za mednarodne klice +386. Če boste vnesli več kontaktnih številk, jih shranite pod zaporedne oznake ICE1, ICE2, ICE3.

Kot aktivnost za ozaveščanje prebivalstva o pomenu telefonske številke 112 je bila izdelana zgibanka , ki si jo lahko ogledate TUKAJ.

Vir: Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje, Gasilska zveza Slovenije in Slovensko združenje za požarno varstvo.

 

Mesec pozarne 7 001

Mesec pozarne 2 001

Mesec pozarne 1 001

mesec pozarne 4 001